niedziela, 29 grudnia 2013

podsumowanie dekady cz.IV


2008 / Pismo „Czarodziejska Kura” / Robert Czajka


„Czarodziejska Kura” to nowe pismo dla dzieci całkiem niepodobne do żadnego innego wydawanego dziś w Polsce. "Czarodziejska Kura" wydawana jest w formie zeszytów, wydrukowanych na ładnym grubym kartonie, dzięki czemu posiada zalety i czasopisma i małej książeczki. W środku są wierszyki, opowiadania, kolorowanki i w każdym numerze ciekawa i oryginalna wycinanka. "Czarodziejska Kura" jest pismem autorskim - wszystkie publikowane w niej teksty i ilustracje powstały specjalnie na zamówienie. Wyróżniona między innymi w międzynarodowym konkursie projektowania graficznego European Design Awards.




2009 / Plakaty z cyklu „Klasyka Kina” / Homework


Prace Joanny Górskiej i Jerzego Skakuna tworzących studio graficzne Homework to „wachlarz niejednoznacznych, a często zabawnych motywów-znaków”. Łatwo zidentyfikować wizualnie przedmiot, natomiast trzeba czasu i pewnego wysiłku, by odczytać ukrytą w nim metaforę – albo dowcip. Styl Homework charakteryzuje się bardzo ciekawą typografią i niemal perfekcyjną ekonomią kompozycji. Wydaje się nawiązywać do grafiki lat 50. i 60. Prosta forma, mocny kolor i zrozumiała, a zarazem pomysłowa interpretacja tematu łatwo przekładają się na sukces komercyjny i zdobywają życzliwość odbiorców. Tak też jest w przypadku serii plakatów do filmów „Klasyka Kina” dla dystrybutora Vivarto.





2010 / Identyfikacja wizualna miasta Nowy Sącz / Papajastudio



Prace nad identyfikacją wizualną Nowego Sącza trwały prawie pół roku, a efektem jest nowe logo miasta w kształcie dłoni (na wzór widoku miasta z lotu ptaka) i hasło "Dobrze wróży”. „Otwarta dłoń to symbol przyjaźni, otwartości. Kojarzy się z miastem, które ma być niepowtarzalne. Miastem, które nie boi się nowych wyzwań, co dobrze wróży na przyszłość dla niego, mieszkańców i inwestorów” – tak o nowym logo mówią sami projektanci z Papajastudio. Na kompleksowy system identyfikacji Nowego Sącza obok logo i hasła składa się również księga identyfikacji wizualnej, druki akcydensowe dla urzędu miasta oraz materiały promocyjne. Szczególnie warto zwrócić uwagę na dobre rozwiązanie, w akcydensach, występowania herbu i logo na jednym druku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz